poniedziałek, 10 października 2011

Gangster pod krawatem

Pojęcie elegancji wciąż się zmienia. W dzisiejszych czasach wystarczy wskoczyć w marynarkę i dżinsy, i możemy w ten sposób zyskać miano osoby eleganckiej. Ruffian (ang. gangster) proponuje nam bardzo wytworną kolekcję na jesień/zimę. Czy znajdziemy tutaj współczesne akcenty sportowej elegancji, czy może jednak, klasyczne rozwiązania zwyciężą swą prostotą?
Od zawsze lubiłam przeglądać kolorowe czasopisma o modzie. Nawet kiedy dziwiłam się, jak mama może czytać wielostronnicowe wywiady, artykuły, to w jakimś stopniu, chciałam jej dorównać i będąc jeszcze brzdącem, oglądałam pełne obrazków magazyny, udając jak wnikliwie czytam, chociaż ledwie znałam pojedyncze litery i tylko gapiłam się na piękne modelki. Muszę przyznać, że zawsze mój podziw budziły eleganckie kobiety. Eleganckie kobiety, czyli jakie? Trudno określić taką osobę, ale w mojej wyobraźni zarysowuje się postać kobiety w pięknej czarnej sukience i koniecznie w szpilkach. Do tego delikatne dodatki (tylko nie plastikowa biżuteria, błagam) i kapelusz z wielkim rondem. Może być czerwony. Tak jak to niegdyś uczyniła, w jednym w filmie Sophia Loren, zakładając takie nakrycie głowy na pogrzeb.
Może i Ruffian nie realizuje w pełni mojej wizji kobiety eleganckiej, ale muszę przyznać, że kolekcja na najbliższy sezon to kwintesencja elegancji. Nawet przez ekran monitora, jestem w stanie zauważyć, że te ubrania są świetnie skrojone. Każda kreacja odzwierciedla coś innego. Jedne są proste, klasyczne, bez udziwnień, drugie pełne świecidełek i drobnego przepychu (nie przekraczając granic dobrego smaku). Uwielbiam wszelkie zestawy z ubraniami w kratkę oraz przepiękny i jakże wytworny płaszcz o kwiatowych ornamentach, obszyty futrem.
Połączenie elegancji z prostotą stanowi o szlachectwie każdej rzeczy i persony.
Charles-Maurice de Talleyrand
Tak oto mogę skomentować całą kolekcję.
A co Wy sądzicie o kolekcji Ruffian? I jaki jest Wasz ideał kobiety eleganckiej?

Źródło zdjęć: www.ruffian.com

2 komentarze:

  1. Elegancja to chyba także postawa, dlatego czasem dziewczyna w zwykłym t-shircie i ciemnych spodniach wygląda bardziej elegancko niż niejedna "dama" w małej czarnej ;) Nie przepadam za błyszczącym materiałem (satyna?), ale bardzo podobają mi się propozycje BW, np. czarny żakiet na białej sukience, udającej koszulę - mistrz!

    OdpowiedzUsuń
  2. Zgadzam się z Tobą w zupełności :). Rzeczywiście wygląda to zjawiskowo.

    OdpowiedzUsuń